15-05-2024
Geurmarketing en relatiegeschenken, wat zijn de mogelijkheden?
Relatiegeschenken worden al voor een langere tijd gebruikt door verschillende bedrijven. Overal zie je wel producten met een bedrijfsnaam, logo of andere ontwerpen verschijnen. Denk bijvoorbeeld aan de welbekende pennen, de diverse mokken, in de winter vallen mutsen vaak op, maar het is misschien tijd om verdere stappen te gaan zetten. Naast het geen wat je kan zien, is het misschien nu tijd om ook het reukzintuig in te schakelen. Door middel van geurmarketing is het mogelijk om op een persoonlijke manier een bepaalde waardering uit te spreken door middel van een lekkere geur. Daarmee kun je net een extra stap zetten en de ontvanger op een andere manier benaderen. Ook zal de geur vaak goede herinneringen ophalen of de lekkere geur zal de positieve houding tegenover het bedrijf versterken.
Wat is geurmarketing?
Allereerst is het belangrijk om uit te leggen wat geurmarketing is. Bij geurmarketing wordt er een bepaalde geur verspreid om een bepaald doel te behalen. Dit wordt veel toegepast binnen winkels, want ook daar heeft het een grote impact. Door de doelgroep met de juiste manier op het juiste moment te bereiken heeft het een groot effect. Want hierdoor kunnen bezoekers langer verblijven in de winkel waar het vertrouwt ruikt, bekijken ze meer producten, waardoor de kans op aankopen ook toeneemt.
Toch is geurmarketing breder in te zetten, want uiteindelijk gaat het om het uitlokken van een gewenste reactie bij de consument. Daarom is dit ook een goede manier om relatiegeschenken beter te laten ontvangen. Naast zicht komt dan ook de reuk aan de orde en spreekt het geschenk meer zintuigen aan. Door de geur op de ontvanger, het bedrijf, seizoen of iets anders af te stemmen kan jij een geweldig geschenk creëren. Zorg voor een aangename omgeving of versterk je merkidentiteit met geurmarketing bij relatiegeschenken!
Welke producten kan je uitdelen?
Op welke manier kun je geurmarketing of een geur verwerken in een relatiegeschenk? Allereerst kun je natuurlijk kijken naar onze aroma diffuser en deze laten bedrukken. Daar kan je dan enkele geurstokken bijvoegen en heb je een lekker ruikend geschenk om weg te geven. Ook kun je kiezen voor een parfumflesje of parfumverstuiver en deze vullen met een heerlijk geurtje dat past bij de ontvanger. Ook kun je denken aan enkele verzorgingsproducten, zoals de lippenbalsem. Ook daar zitten vaak geurtjes aan en kunnen een positieve reactie oproepen bij de ontvanger. Kortom, er zijn diverse mogelijkheden van geurmarketing die ingezet kunnen worden bij relatiegeschenken. Wil jij graag de verschillende opties eens doornemen? Of heb jij een idee dat je graag wilt bespreken? Neem dan contact met ons op, onze medewerkers denken graag met je mee!
Kies de juiste geur voor jouw relaties
Voordat je het geschenk uitdeelt, is het uiteraard belangrijk om de juiste geur te kiezen voor de ontvanger of doelgroep. Wanneer je de geur gaat kiezen is het belangrijk om rekening te houden met de voorkeuren van de ontvanger, maar ook met de boodschap die je wilt overbrengen. Door de juiste combinatie te vinden kan je een uitstekend geschenk uitdelen die het juiste en gewenste gevoel overbrengen. Geurgeschenken zijn daarom een innovatieve en persoonlijke manier om jouw waardering uit te spreken naar jouw relaties, klanten en medewerkers. Dankzij een blijvende herinnering van de geur creëer of versterk je de relatie tussen het bedrijf en de ontvanger. Daarnaast laat je goed merken hoeveel jouw klanten, medewerkers en relaties voor het bedrijf betekenen. Ook indruk maken met jouw relatiegeschenken? De PennenBoer helpt jou graag!